تزئینات همیشه برای انسان از ارزش خاصی برخوردار بوده و بخصوص بانوان در زمینه ساخت وسیله های تزئینی که با چند تکه وسایل در دسترس ساخته میشه علاقه زیادی نشون دادند. در این آموزش که توسط خانم شراره سران چرخ ارائه شده شاهد ساخت یک گل سر با تجهیزاتی بسیار ساده که به طور معمول در خانه موجود است استفاده شده. امیدواریم آموزش کاربردی باشه.

لوازم مورد نیاز :


پارچه ساتن، یا آستری در واقع پارچه‌ای که مواد داشته باشه (یعنی نخی نباشه ) هر رنگی که دوست داریدو مهم نیست که حتماً دو رنگ باشه -  قیچی - فندک -  سنجاق، منجوق، مروارید، ملیله و…




همه پارچه‌ها رو به تعداد لازم با اندازه‌های متفاوت به شکل مربع ببرید. مربع هارو اول از وسط تا کنید تا مستطیل بشه، بعد دوباره همون رو یک تای دیگه بزنید تا مربع بشه.






 سمت باز پارچه مربع شده رو قیچی بزنید تا به شکل دایره در به یاد. یه روش خیلی سریع و اسون. من یه روش ساده و شلختش رو توضیح دادم اما شما می‌تونید اندازه‌های مختلف رو با شابلون دایره رو پارچه بکشید و دور اون رو قیچی کنید.



بعد از اینکه دایره‌ها آماده شد یکی‌یکی توی دستتون بگیرید و با فندک دورشون رو حرارت بدید دقت کنید که نباید حرارت زیادی ببینه تا آتش به گیره. قصد ما اینه که حرارت باعث شه اطراف دایره کمی تیره و به سمت بالا به یاد.






سوزن رو نخ کنید، حالا دایره‌ها رو روی هم قرار بدید. سوزن رو از زیر کار وارد مرکز دایره کنید و خوب بدوزیدش.



بعد اگر مروارید یا منجوق داشتید وارد سوزن کنید و اون رو روی گل بدوزید در نهایت گل ما آماده است.


حالا کمی چسب به روی سنجاق بزنید و گل رو روی سنجاق بچسبونید.