با این صبحانه چاق نمی شوید!

با این صبحانه چاق نمی شوید!


با این صبحانه چاق نمی شوید!: دکتر محمدحسن انتظاری، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت جایگزین کردن هیچ خوراکی به جای صبحانه معمول یا حذف آن برای کاهش وزن، توصیه نمی‌شود. فاصله‌ بین شام و صبحانه، بیشترین فاصله زمانی بین دو وعده اصلی غذایی است که حدود ۱۲-۱۰ ساعت طول می‌کشد.


بدن ما بعد از این مدت طولانی، ‌احساس گرسنگی می‌کند و این گرسنگی باید با خوردن صبحانه‌ای کامل، برطرف شود.یک صبحانه خوب و کامل و البته معمولی، می‌تواند شامل دو کف دست نان (نان سبوس‌دار مانند سنگک برای افراد چاق)،‌ مقداری لبنیات (مانند پنیر کم‌چرب، ماست چکیده کم‌چرب یا شیر کم‌چرب) یا یک تخم‌مرغ (تخم‌مرغ آب‌پز به جای نیمرو برای افراد چاق) باشد.

میوه‌ها، انتخاب‌های مناسبی برای میان‌وعده‌ها هستند و خوردن ۵ تا ۹ وعده از انواع رنگی آنها در میان‌وعده‌ها می‌تواند سلامت شما را تضمین کند.این در حالی است که جایگزین کردن صبحانه با میوه، شاید بتواند در کوتاه‌مدت باعث کاهش وزن شود اما این کار در درازمدت، عوارضی مانند اضافه‌وزن خواهد داشت.


زمانی که ما صبحانه کافی نمی‌خوریم، بدنمان احساس کمبود می‌کند و ‌به‌صورت خودکار عمل ذخیره‌سازی را انجام می‌دهد و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده ناهار، بیشتر می‌شود بنابراین شرایط ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی، به‌سادگی برای شما به‌وجود می‌آید.