کلید میانبر برای مرورگرها

با این کلیدهای ترکیبی در مرورگرها میانبر بزنید : کلیدهای میانبر یا Shortcut ها به دلیل سهولت بخشیدن و افزایش سرعت در کاربرد رایانه از محبوبیت خاصی میان کاربران برخوردار هستند. کاربران ویندوز برای استفاده از مرورگرها نیاز به استفاده از ماوس دارند تا بتوانند به خواسته خود خود برسند و گاهی همین استفاده از ماوس برای کاربران آزاردهنده و به نوعی وقت گیر می شود.


Ctrl+Tab : با نگه داشتن Ctrl  و استفاده از Tab  می توانید در بین برگه ها از سمت چپ به راست حرکت کنید . روش دیگر این است که Ctrl را نگه دارید و با استفاده از کلید   Page Down روی صفحه کلید در بین برگه ها حرکت کنید. و با استفاده از Ctrl+Shift+Tab همان کار را می توانید به صورت عکس حرکت Ctrl+Tab انجام دهید.


Ctrl+1-8: با فشار دادن Ctrl  و استفاده از اعداد 1تا 8 روی صفحه کلید، شما به برگه متناسب با شماره ای که انتخاب می کنید منتقل می شوید. (مثلا اگر Ctrl  را نگه دارید و عدد پنج را فشار دهید به پنجمین تبی که از چپ به راست باز است می روید.)

   Ctrl+9 : به آخرین برگه باز شده در مرورگر منتقل می شوید.


  Ctrl+W : برگه ای را که در ان هستید می بندد.

Ctrl+F4 : برگه ای را که در ان هستید می بندد.


Ctrl+Shift+T :  آخرین برگه‌ای را که بسته‌اید، دوباره باز می‌کند.


Ctrl+T : برگه جدید باز می‌کند.


Ctrl+N : یک پنجره جدید از مرورگر را باز می‌کند.


  Alt+F4 : پنجره مرورگر را با همه برگه های موجود می بندد .


اگر بر روی یک تب کلید میانی ماوس ( چرخ ماوس) را فشار دهید آن تب بسته خواهد شد.


Ctrl+Left Click :  اگر Ctrl را فشار داده و روی یک پیوند کلیک کنید. یا با دکمه وسط ماوس (چرخ ماوس) روی یک پیوند کلیک کنید، پیوند را در یک برگه جدید  باز می‌کند.


Ctrl+Shift+Left Click : اگر کلید های  Ctrl+Shift  را فشار داده و روی یک پیوند کلیک کنید. یا Shift را فشار داده و با دکمه وسط (چرخ) ماوس روی یک پیوند کلیک کنید، پیوند را در یک برگه جدید باز کرده و خود به برگه تازه باز شده منتقل می شوید.


Alt+Left Arrow یا  Backspace : اگر   Backspace  را فشار دهید و یا اینکه از کلیدهای Alt  و پیکان چپ روی کیبورد به طور همزمان استفاده کنید، به صفحه قبل می‌روید.


Alt+Right Arrow یا  Shift+Backspace: با استفاده از ترکیب کلیدهای   Shift+Backspace  و یا نگه داشتن Alt و استفاده از پیکان راست روی صفحه کلید، به صفحه بعد در سابقه مرور برگه می‌روید.


F5 : بارگیری مجدد صفحه ای که در آن هستید.


Shift+F5 : بدون در نظر گرفتن محتوای ذخیره شده در حافظه، صفحه کنونی شما را دوباره بارگیری می‌کند.


Escape : بارگیری صفحه کنونی شما را متوقف می‌کند.


Alt+Home : صفحه اصلی مرورگر شما را باز می کند.


Space  یا  Page Down : به پایین صفحه وب پیمایش می‌کند.


Page Up : به بالا صفحه وب پیمایش می‌کند.


Home : به بالای صفحه موجود می‌روید.


End : به پایین صفحه می‌رود.


 Middle Click : اگر در برگه موجود کلید وسط ( چرخ ) ماوس را فشار دهید به آسانی می توانید به سمت بالا و پایین صفحه حرکت کنید .


Ctrl+L یا  Alt+D یا  F6 : در هر جایی از صفحه که هستید اگر هر کدام از این کلیدها را  فشار دهید نوارد آدرس فعال میشود و آماده تایپ آدرس میگردد.


Ctrl+Enter : با فشردن این کلیدهای ترکیبی مرورگر اتوماتیک وار .www و پسوند .com به کلمه ای که در نوار آدرس تایپ کرده اید اضافه میکند.


 Alt+Enter : اگر یک آدرس (URL) را در نوار آدرس تایپ کنید و سپس کلیدهای Alt  و Enter  را به طور همزمان فشار دهید، آدرس مورد نظر را در برگه ای جدید باز خواهد کرد.


Ctrl+K یا  Ctrl+E: شما را به کادر جست و جو (search box)  مرورگر هدایت می کند و در آنجا می توانید عبارت مورد نظر را جست و جو کنید . ولی اگر مرورگر شما search box نداشته باشد، با استفاده از این کلیدها در نوار آدرس یک علامت ‘?’ ایجاد می شود که بعد از آن علامت می تواندید عبارت مورد نظر خود را جهت جست و جو وارد کنید.


Ctrl+F یا  F3 : پیدا کردن کردن یک عبارت خاص در یک صفحه وب.

وقتی دنبال اسم یا عبارت خاصیدر  یک صفحه وب هستید لازم نیست با چشم دنبالش بگردید،  این کلید ها را  بزنید و عبارت مورد نظر را در کادر باز شده وارد کنید. اگر ان عبارت در آن صفحه باشد،  در کمترین زمان ممکن آن را پیدا می کند.


Ctrl+H : صفحهhistory  مرورگر را باز می کنید که در آن می توانید لیت تمام سایت هایی را که در روزهای مختلف مشاهده کرده اید، ببینید.


Ctrl+J : صفحه دانلود های انجام شده را باز می کند.


Ctrl+D : افزودن سایت به Bookmark


 Ctrl+Shift+Del : با استفاده از این کلیدهای ترکیبی کادر clear recent history باز می شود که در آن شما قادر خواهید بود اطلاعات مختلف مربوط به مرورگر خود را پاک کنید.


Ctrl+P : چاپ صفحه .


Ctrl+S : ذخیره صفحه مورد نظر.


Ctrl+O : فراخوانی فایل از کامپیوتر.