بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در زمینه توسعه فردی است.

نه گفتن مشتری برای امروز است و این نظر با توجه به روندکاری و زندگی شخصی وی عوض می شود. پس با تهیه بانک اطلاعاتی از مشتریانی که جواب منفی به فروشنده ارائه داده اند، در روزها و هفته های آتی می توان جواب مثبت دریافت کرد.

تکنیک جدید فروش این موضوع را بیان می کند که فروشنده چیزی را از خریدار می خواهد. بدین گونه که فروشنده با بهاء دادن به مشتری و دریافت اطلاعات از وی و سپس ارائه راهنمایی لازم میتواند رضایت مشتری را جلب و به آسانی فروش نماید. که به این سبک فروش، فروش مشاوره ای گفته می شود.بدین ترتیب که در این سبک فروشنده مشکل مشتری را دریافت و سپس اقدام به طرح راه حل و فروش می نماید.

با چرب زبانی و رفتار طوطی وار نمی توان یک بازاریاب و فروشنده موفق بود.


جهل در مورد کاری که انجام می دهید و یا فروش محصولی که به طور کامل از ویژگی های آن اطلاع ندارید کاری اشتباه بوده و تنها با اطلاعات کامل از محصول یا روند کاری خود می توانید رضایت مشتری را جلب کنید.


فروختن جنس به کسی که تمایل به خرید آن ندارد بی فایده است انجام چنین کاری نه فروشندگی به حساب می آید و نه هنر حرفه ای!


در هر حالی مثل یک مشاوره و فروشنده ماهر فکر کنید، صحبت کنید، نگاه کنید و رفتار کنید. این صورت است که به خواسته خود دست می یابید.


با مشتری خود رفتار ساده داشته باشید و از کلمات ساده و بدون ابهام استفاده کنید.


یک فروشنده حرفه ای امر خرید را برای مشتری تسهیل کرده و به او کمک می کندتا در انتخاب کالا، راحت و مؤثر تصمیم بگیرد


«نه» امروز مشتری صرفاً امروز «نه» می باشد شاید فردا تبدیل به «آری» شود.


به عنوان فروشنده به مشتری راه حل ارائه نمایید.


منبع : کتاب هنر فروش موفق، نوشته ریچارد دنی