هنر فروش موفق: (2) نکاتی برای افزایش و حفظ مشتری

ارتباط با مشتری و نحوه برخورد وی باید طوری باشد که منجر به فروش شود، ولی محافظت و برقراری رابطه ای طولانی مدت با وی کاری بسیار سخت است ولی غیرممکن نیست. مردانی در تجارت موفق هستند که راز کار با مشتری را به خوبی یاد گرفته اند. در کتاب هنر فروش موفق نوشته ریچارد دنی مواردی را برای افزایش مشتری و حفظ مشتری ذکر شده که با به کاربردن آنها قطعاً در کسب و کار خود رشد خوبی خواهید داشت....

1- نام مشتریان خود را به خاطر بسپارید و با نام، آنها را صدا بزنید.

2- به جای استفاده از کلمات زیر بهتر است که به صورت بهبود یافته از آنها استفاده کنید تا صداقت در معامله را به مشتری نشان دهید

نگویید تغییر بگویید بهبود یا توسعه

نگویید پرداخت بگویید سرمایه گذاری یا مالکیت

نگویید امضاء بگویید موافقت

نگویید وقتی فروختم بگویید وقتی مالک شوید

3- وقتی نوبت کمیت و تعداد مطرح می شود نگویید چقدر میخواهید بلکه بگویید آیا ده تا کافی است!؟

4- به هیچ وجه مشتری خود را تحقیر نکنید

5- سبک منحصر به فرد خود را گسترش داده و پایبند اصول های خود باشید.


برای مطالعه بیشتر در زمینه افزایش مشتری کلیک کنید