آگیلوی برای افراد علاقمند یا حرفه ای در عرصه تبلیغات نامی آشناست، فلسفه فروش این شخصیت و نبوغ وی در نحوه تنظیم، تبلیغ و ارائه آن زبانزد بوده و هست. سن حرفه ای آگیلوی در تبلیغات حدود ۴۹ سال از ۸۸ سال عمر وی می باشد.


در اوایل سال ۲۰۰۰ مسئولان مجله ادویک ( مجله ای معروف در صنعت تبلیغات ) شرکت تبلیغاتی آگیلوی را در لیست شرکتهایی که در امر اجرای تبلیغات تصویری بهترین هستند جای داد.


در ۳۹ سالگی پس از اینکه اعلام ورشکستگی کرد وارد عرصه تبلیغات شد و در همان زمان شرکت تبلیغاتی هویت، آگیلوی، بنسون و ماثر را بنا نهاد.



دیوید نام ۵ شرکتی که دوست داشت در اداره آن ها نقشی داشته باشد را لیست کرده بود که ۱۱ سال بعد به آنها دست یافت، اسامی پنج شرکت چنین بود : جنرال فودز، بریستول مایزر، کمپلز سوپ، برادران لور و دانه های روغنی.


 آگیلوی در تبلیغات تنها به یک گفته اعتقاد داشت و بدان عمل کرد : هدف تبلیغات « فروش » است.


« وقتی با سرعت ۶۰ مایل در ساعت با این رولزرویس جدید میرانید، بلندترین صدایی که می شنوید، صدای ساعت الکتریکی است »


این عنوان آگهی است که دیوید آگیلوی در ۱۹۵۸ برای رولزرویس (شرکت تولید کننده خودروهای لوکس) نوشت و اشاره به تیک تاک ساعت های آنالوگ دارد ( باتوجه به اینکه ساعت های الکتریکی وجود نداشتند ).


به اعتقاد دیوید هر آگهی نویسی حداقل دو سال باید روی تبلیغات سریع الپاسخ کار کند ( تبلیغات زودبازده ) چون تبلیغات خرد بر فروش تأکید دارد.


کاربردی ترین مطلبی که از آگیلوی و نوشته های وی میتوان یاد گرفت این است که :


در نگارش یک تبلیغ فقط به فروش محصول فکر کنید ، هر تبلیغی باید منجر به فروش شود.


منبع : سایت مشاوره، بازاریابی و تبلیغات ایما