فکر نکنید که با زدن لاک های گوناگون و گران قیمت میتوانید ناخن های شکننده و سست خودتان را از دید دیگران پنهان کنید همان قدر که پوست و موهای شما به توجه و رسیدگی نیاز دارند به ناخن هایتان نیز باید توجه و رسیدگی بکنید، میگویید چگونه؟ 4 نکته داشتن ناخن های زیبا را در ادامه مطلب دنبال کنید

1ُِِ- باید غذاهایی مصرف کنید که ناخن های شما را قوی و مستحکم بکند مثل:توت فرنگی،تخم مرغ و کلم بروکلی.

2- اگر ناخن هایتان را اکستنشن کرده اید یا کاشت ژله ای داشته اید هرگز نباید خودتان برای درآوردن یا پاک کردن دست به کار شوید چون اگر این کار به درستی انجام نشود ممکن است ناخنتان بشکند و یا شکننده بشود، یا در بهترین حالت زبر و زُمُخت شود.

3- تابه حال فکر کرده اید لکه های سفیدی که بر روی ناخن هایتان ظاهر میشود چه دلیلی دارد؟ بدن شما از کمبود روی (زینک) رنج می برد ( در اکثر مواقع فکر میکنید از کمبود کلسیم می باشد که اینطور نیست ) روی مثل آهن و بیوتین برای تشکیل کراتین در بدن ضروری هست. روی در انواع آجیل ها مثل بادام، بادام زمینی و تخمه آفتابگردان یافت می شود.


4- جویدن ناخن که یکی از شایع ترین رفتارها در بین جوانان هست، یکی دیگر از علت های شکنندگی ناخن ها می باشد. اینکار از نظر بهداشتی نیز بسیار اشتباه است چون ناخن ها دوبرابر انگشتان آلوده به میکروب هستند، برای ترک این عادت همیشه لاک بزنید!